2 Nisan 2014 Çarşamba

Nokia'nın İlk Android İşletim Sistemli Telefonu:Nokia X RM 980


Windows işletim sistemiyle kendine yol çizen Nokia,ilk androidli telefonu Nokia X RM 890'ı üretti.Tam olarak Android işletim sistemi demek için 15 Nisan'ı beklemek lazım.Çünkü birçok sitede ve Nokia'nın kendi resmi sitesinde işletim sistemi olarak Android Nokia X 1.0 UI olarak geçiyor.Bazı sitelerde ise Android 4.1 jelly bean olarak geçiyor.Telefonun görsellerinde bir android işletim sistemine benzeyen birşey yok.Düşük doanıma sahip Nokia X RM 980 15 Nisan itibariyle ülkemizde satışa sunulacak.Satış fiyatı ise 499 TL..
Qualcomm Snapdragon S4 işlemcisinden güç alan X Rm 980,4 gb. dahili bellek ve 512 mb ram'e sahip.4 inç'lik 480*800 piksel çözünürlükte ekrana sahip.IPS kapasitif ekran kullanılıyor.Telefonda 3 mp kamera buluyor.Enerjisini 1500 mAh değerindeki bataryadan alan telefon,10 saatlik konuşma süresi vaadediyor.Buletooth 3.0,wi-fi hotspot,Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac,micro usb gibi bağlantılara sahip.


129 gram ağırlığındaki Nokia X 980,tasarım olarak Lumia'ları andırsa da son dönemde çıkarmış olduğu standart os'lu Asha 501,503'lerle birebir aynısı..

Hiç yorum yok: