19 Ocak 2014 Pazar

Surların Dışında Kalan Bahçe:Atatürk Arboretumu

İstanbul'un kuzey kesiminde Sarıyer'in Bahçeköy semtinde yer alan Atatürk Arboretum'unu gezip görmek bize de nasip oldu.Yıllarca adını duyduğum,bu sefer kesin gideceğim diye diye aradan baya bir zaman geçmişti.Geçen seneki gezi planımda yer almasına rağmen birçok saçma sapan sebeplerden dolayı gidememiştim.2014 yılı içerisinde yapmış olduğum gezi planı içerisinde ilk mekan olarak belirledim.15 Ocak Çarşamba gününü Atatürk Arboretumu'na ayırmıştım.Okuldan bir arkadaşımla Arboretum'un yolunu arşınlamıştık.


Atatürk Arboretumu'na Taksim üzerinden 42T numaralı hat ile gittik.Kemerburgaz Yolu durağından inip,karşı taraftaki yokuş yukarı caddeden yaklaşık 150-200 m. yürüyerek Arboretum'a vardık.Giriş ücretli olup,hafta içi öğrenciler için 2 tl ve tam 4 tl alınmaktadır.Hafta sonları fiyat daha fazla oluyor.
Diğer adı ağaç parkı olan Arboretum,esasen ağaçlar ile ağaççık ve çalı gibi diğer odunsu bitkilerin yetiştirilmesine adanmış botanik bahçesidir.
Atatürk Arboretumu: Kurulumuna 1949'da başlanmış olan, bir arboretumdur. Mülkiyet ve finans kaynağını T.C. Orman Genel Müdürlüğü'nün oluşturduğu bu arboretum bir danışma kurulunca işletilmektedir ve bu kuruldaki idari otorite yine T.C. Orman Genel Müdürlüğü, bilimsel otorite de İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi'dir.(Wikipedia)
Yaklaşık 1500 bitki türünün olduğu Atatürk Arboretumu'nda,çoğu bitki türü farklı ülkelerden gelmiştir.

Ocak ayında gittiğimiz için,ağaçlar yapraklarını dökmüş,ilkbahara hazırlanıyorlar.Cemrelerin düşüp,çiçeklerin açmasıyla Atatürk Arboretum'u İlkbahar'da daha canlı ve cıvıl cıvıl olacak.Yani İlkbaharda yine yolumuz buraya düşecek.
296 hektarlık alanda ayrıca 3 tane göl de bulunmaktadır.İki göl,Arboretumun girişinde sağlı sollu bulunuyor.Göllerde kuğulara rastlamak mümkündür.Sol taraftaki göl ve çevresinin muhteşem manzarası vardı.




 Arboretumun sağ tarafındaki gölün kapladığı alan daha az.Kuğuların bu gölde de bulunması egzotik hava katıyor.Bahçenin ortasında bulunan havuz merkezi bir yer gibi görüntüsü vererek,toplamda 6 yolun başlangıç yeri oluyor.Bunların 3'ü yokuş olup,tepeye çıkmamızı sağlıyor.



Değişik değişik bitki türlerini inceledikten sonra birkaç makro çekim denemeleri yapıp geziyi tamamladık.Ortamın temiz havası bizleri mestetmişti.Burada ayrıca yiyecek ve içecek satışı yapılmıyor ayrıca burada piknik yapmak da yasak.Böyle  bir uygulamanın olması da çok güzel.Etrafta bir tane çöp bulmanız neredeyse imkansız.
Arboretum'da keyifli saatler geçirerek zamanın nasıl geçtiğini anlayamazsınız.Kış saati ve yaz saatinin geçerli olduğu burada kış mevsimi sebebiyle kapanış 17.00 idi.Yaklaşık 3 saatlik gezi bu küçücük alanda bizlere yetmemişti.Ayrıca buraya tripod ile girmek de yasakmış.Görevli,bizdeki fotoğaf makinesini görünce ''tripodunuz yok değil mi''diye sormuştu.Niye yasak diye sorduğumda ''burası müze,yasak''diye cevap vermişti.Oysaki burada film çekmek,reklam amaçlı fotoğraf çekmek vs. gibi nedenlerle giriş yapmanın belli bir maliyeti var.Bu maliyeti gösteren tabela,Arboretumun girişinde asılı.

makro çekimler


Atatürk Arboretumu'na İETT Ulaşımı
153BAHÇEKÖY-SARIYER
42BAHÇEKÖY-4.LEVENT METRO
42HMBAHÇEKÖY-HACIOSMAN
42MBAHÇEKÖY-ZİNCİRLİKUYU METROBÜS
42TBAHÇEKÖY-TAKSİM

Hiç yorum yok: