2 Temmuz 2012 Pazartesi

Güneşli Park ile Güneşli'nin Çehresi Değişiyor

Bağcılar ilçesinin en gözde semti Güneşli'de tatlı bir hayacan başladı.Güneşli'yi tamamen değiştirecek olan Güneşli Park Projesinin bitimine artık günler kaldı.
2010 yılının son aylarında Gül Proje imzalı Güneşli Park'ta konutların tamamı satılırken,Güneşli Park AVM'deki mağazaların da tamamının kiralandığı ve kısa sürede yerleşmelerin olması bekleniyor.
Bir zamanların tavuk çiftliği olan yerde şimdi yükselen dev binaların yanı sıra birçok mağazaların da açılmasıyls Güneşli Semti,adeta bir şehir görünümü kazanacak.
Yaklaşık 1 milyon nüfusuyla Türkiye'de önemli bir yere sahip Güneşli'de,böyle büyük bir projenin yapılması her ne kadar güzel de olsa büyük sıkıntıları da yanında getireceği ortada...
Sosyo-kültürel ve ekonomik yapıdaki dengesizliğin daha belirginleşmesinin yanında en önemli sıkıntı tabiki de trafik sorunudur.
Projenin hayata geçirilmesiyle beraber özellikle trafik sorununun daha da kötü olacağı ve toplu ulaşımın da tamamen yetersiz kalacağını düşünmek için müneccim olmaya gerek yok.Şimdiden,Fevzi Çakmak Caddesi,Koçman Caddesi,İstiklal Caddesi ve Gülbahar Caddelerinin bağlantı noktalarında yaşanan sıkıntıların yanı sıra,sabah saatlerinde Fevzi Çakmak Caddesinin Koçman Caddesi arasında yaşanan trafiği anlatmak oldukça güçtür.Diğer Caddelerin yanı sıra Mahmutbey-Yeşilköy ve Mahmutbey-E6 bağlantı yollarında yaşanan sıkıntıları da bilmek lazım...
Bunların yaşandığı bir yerde yaklaşok 300 konut ve 90 mağazanın bulunduğu yerde günlük insan trafiğinin ciddi şekilde artacağı ve bu trafik sorununa  da bir çare bulunmasa daha da karmaşık bir yapıya dönüşecek...
Halk ulaşımının bölgede tamamen yetersiz kalması da ayrı bir dert.Evren mahallesi merkezli 97 Güneşli-Beyazıd,97M Güneşli-Mecidiyeköy ana hatların dışında 97H Güneşli-Aksaray ve 97E Güneşli-Şirinevler ekspres hatları bulunuyor.Ayrıca Koçman Caddesi üzerinde geçen HT1 K.S.Süleyman Devlet Hastanesi-Esenler Metro hattı da bulunuyor.Bu hatlar bölge trafiği için tamamen yetersiz kalıyor.Özellikle 97 Beyazıd hattının iyileştirilmemesi daha da kötü bir durum.Bakalım bu proje tamamlanınca yeni hatlar bölgeye entegre edilecek mi?
İETT'nin buraya özellikle vurgu yapması gerekir,çünkü toplu ulaşıma ihtiyaç duyulan kör noktalarından birisidir.
Bağcılar,Bakırköy,Bahçelievler-Ömür,Şirinevler,İstoç minibüs hatları da ayrı bir dert zaten...
İETT buraya yapması gerekenler ise;
*Eminönü veya Taksim'e doğrudan bir hat çıkarması,
*HT1'in K.S.Süleyman Devlet Hastanesi'nden Kayaşehir'e uzatılması ve sefer saatlerinin arttırılması
*Mahmutbey-Yeşilköy bağlantı yolundan direkt Yenibosna ve Şirinevler'e ekspres seferler koyması
*İstoç-Mahmutbey Yolu üzerinden Sultançiftliği'ne seferler koyması
*Tam gün Vatan Caddesi üzerinden sefer yapacak yeni hatların belirlenmesi
*Başakşehir'e doğrudan seferlerin düzenlenmesi
Gerekiyor.
Tüm bunların hepsi Bağcılar Belediyesi Hizmet anlayışına ters tabiki de ancak biz yinede yazdık.Diğer yandan İBB'nin de üvey evlat muamelesi yaptığı Güneşli Semti,özel sektör sayesinde bugünlere gelmişse,bizlerin yine özel sektörden beklentler içerisinde olmamız gerekir.Ammavelakin,Bağcılar Belediyesi özel sektörün hızına yetişemiyor...
Konuyu fazla saptırmadan Güneşli Park'ın Güneşli'ye getireceği çok şeyin olacağından da umutluyuz her ne kadar oradan ev almasak bile...



Hiç yorum yok: