29 Ekim 2012 Pazartesi

Packard Bell Netbook Aldım Sonunda


Uzun zamandır bir pc almaya karar vermiştim ancak bir türlü almak kısmet olmamıştı.Bu kararı aldığım ilk günlerde notebook mu masaüstü mü diye arada kalmıştım.Notebook'un benim için daha avantajlı olduğunu,araştırmalarım sonucu öğrenince notebook'ta karar kılmıştım.Notebook üzerine biraz daha araştırma daha yapınca,alacağım model şekillenmeye başlamıştı.İntel Core i7'li işlemci,1tb sabit disk,8 gb. ram,2gb. Nvidia Geforce 650 ekran kartı gibi özelliklerde bir notebook alacaktım.Fiyatı ise 2200 ile 2500 tl arasında idi.Benim bunu şahsen ne yapıp ne edip almam gerekirken,bu civardaki bütçemin tamamını Nikon d3200'e harcamam beni zor duruma düşürmüştü.Nikon almamda hiçbir pişmanlık yok tabikide.Herhalükarda notebook'un birçok alternatifi bulunurken bir slr foto makinesinin böyle bir alternatifi yok.İşte bir notebook almak benim için baya zorlaşmışken birçok alternatif bulmaya çalışmıştım

Aslında 2200 tl'lik bir notebook almanın kısa yollarından biri yüksek limitli bir kredi kartı bulmak yada çevreden borç para bulmak olacaktı.İlk alternatifim çalıştığım yerin patronundan borç para almaktı.O borç parayı verseydi eğer 3-4 ay yarı zamanlı çalışmaya da devam edecektik.Ama olmadı.Sadece aylık gelirinin binde ikisini borç istememe rağmen olumsuz bir yanıt almıştım.O günün sonunda da işi gizli saklı bırakmıştım.Kimseye söylemeden bir daha oraya gitmedim.Ne yazık ki içerde hesabım kalmıştı o da öyle gider artık.İkinci alternatif olan kredi kartlarında ise,kullandığım kredi kartlarının limiti 500 tl  idi.Bir tane kartın limitini müşteri hizmetlerini arayarak 2500 tl olmasını istemiştim.Banka yetkilileri ise benimle dalga geçereklimitimi 500 tl'den 750 tl'ye çıkarmışlardı.

Tüm bu olumsuzluklara rağmen benim bir notebook alma hevesim bitmek tükenmemişti.Artık alacağım notebook'un modelinde biraz düşük özelliklere razıydı.İ3'e kadar düşmüştük.Yine uzunca bir araştırma daha yapıyordum.İ3 mü pentium mu yoksa intel atom mu?Bu modeller arasında en önemli kriter fiziksel özellikti.Yani daha hafif,daha kullanışlı ve daha pratik olanıydı.Bunların üstüne bir de çok güzel karar daha almıştım o da mobil internetimi iptal edecektim.Artık kaynaklar daha fazla sınırlanmış ve alacağım notebook'u okula hergün götürmem gerekiyordu.İ3 modeller ne yazıkki 3 kilo ağırlığa sahip,bu benim için çok büyük bir yük olacaktı.İntel pentium'lu işlemcili notebook'lar da hemen hemen aynı ağırlıkta olmasına rağmen İ3'te teknolojik olarak da gerideydi.Ekran kartı özelliği neredeyse yok ne yazık ki

İşte son olarak İntel pentium mu yoksa intel atom mu?İki bilgisayar da aynı özelliklere sahip.En önemli fark ise birinde dvd rom'un olması diğerinde olmaması.Ve diğeri yani netbook notebook'a göre yüzde 50 daha hafif.İşte bu kriter üzerinden benim alacağım pc netbook idi.Hergün rahat bir şekilde okuluma götürecektim.İşte bundan sonra netbook arayışları içerisindeydim.

Alacağım netbook aslında Samsung markalı olanıydı.Çok istemiştim fakat mağazada incelerken hiç hoşuma gitmedi.İnternet üzerinden siprariş vericektim fakat bayram tatili nedeniyle çok bekleyecektim.Hiç uğraşmadan mağazanın yolunu tutup netbook'u aldığım gibi eve geldi.Tüm netbook'lar genel itibariyle aynı özelliklerle donatılmış.Packard Bell'in sıradışı mor rengi (moranj,marcivert,lila,mortanik) tercihim olmuştu.

Netbook almak ne kadar mantıklı birşey sorusunu da uzunca bir zaman düşünmüştüm.Şu bir gerçek ki,tablet pc'ler netbook'un en iyi alternatifi konumunda hatta netbook'tan daha avantajlı diyebiliriz.Çünkü netbook'larla çok fazla parformans beklememek gerekir ki işte burada ortaya tablet pc'ler çıkıyor.Netbook'ların sonu tablet pc'ler tarafından gelmeyecekti.Ufak tefek olması çok büyük avantaj,keşke bunlara daha fazla özellik koysalardı.Ultrabook yapılacağına bunlara daha ağırlık verilseydi.

Herşeyi bir kenara bırakıp aldığım netbook'un tadını çıkarmalıyım.Bu netbook'u yatırımı aracı olarak almıştım.Kısa süre içerisinde kendisini amorti etmesini bekliyorum.Starter işletim sistemi olması sıkıntı olarak görülüyor.Windows 8'i yüklemeyi düşünüyorum.Şu ana kadar hiçbir program yüklemedim.Photoshop,Adobe İn desing,adobe illustrator,dreamweaver gibi programları yükleyeceğim inşallah kaldırır.

Netbook'u almamdaki en temel etken web tasarım işleriyle uğraşmak ve Nikon d3200 ile çekeceğim fotoları düzenlemek olacak,gerisi yalan...

Aldığım Packard Bell Netbook'un genel özellikleri ise;

İntel Atom N2600

2 gb. ram

500 gb. hdd sabit disk

İntel Grafik 3600

10.1 inç led lcd (1024*600)

3 adet usb çıkışı

hdmı çıkışı

mikrofon ve kulaklık çıkışı

hafıza kartı çıkışı

pil ömrü max.8 saat

İnşallah istediğim birçok programları kaldırır ve beni yarı yolda bırakmaz.İstediğim gibi olursa uzun süre bununla idare edeceğim.Son olarak elimden hiç düşürmediğim Samsung Galaxy S2'den de biraz uzaklaşmış olurum.Blog işlerinde çok iyi ama ilerisini yapamıyordum.

Hiç yorum yok: