5 Şubat 2012 Pazar

Samsung Galaxy S2 ile katettiğimiz yol...

Akıllı telefon piyasasındaki değişmelerin ışık hızıyla yol aldığı bu dönemde bu hıza ayak uydurmak zor bir icraat olsa gerek.Birbiri ardına çıkan akıllı telefonların kıyasıya mücadele etmesi ve bazen de mahkemelik konuma gelmesi bu işin nasıl bir boyut kazandığını gözler önüne seriyor.İşte tam bu sıralarda Apple'ın çıkardığı Iphone 4'e karşılık Koreli Samsung firmasının tanıttığı Galaxy S2 ile rekabetin adı mahkelik olmuştu.Neyse bunlara fazla değinmeden Galaxy S2'nin bir yıla yaklaşan kullanım macerasını anlatacağım...
Dünya piyasalarında kasırga etkisi yapan Galaxy S2,Türkiye piyasasına geç girse de Türkiye'deki kullanıcılardan tam not aldı.
Ben de bir Galaxy S2 kullanıcısı olarak,telefonun bir telefondan öte olduğunu rahatlıkla ifade edebilirim.Adeta bir dizüstü bilgisayar...Son günlerde masaüstü bilgisayarımın bozulması üzerine bu telefona çok yükleniyorum.Böylelikle telefonun gerçek kalitesini de anlamış oluyorum.İnternetten üst üste izlediğim filmler telefonda hiçbir kasılmaya neden olmadı.1Part'ı çok kısa bir sürede indirerek  film izlerken bir donma ile karşılaşmadım.Web sitelerinde dolaşıyorum yine hiçbir sorunla karşılaşmıyorum.Fakat,bazı sitelerdeki yoğun reklamlar ekranda her yeri kaplayınca ister istemez o reklamlara tıklamanız sonucunu doğuruyor.Office programlarına hala alışamadım;ama Office dosyalarını kusursuz olarak açıyor.Pdf de gayet başarılı.Video ve fotoğraf çekimlerinde de olumsuz bir izlenim bırakmıyor.16gb hafızasına ek olarak hediye edilen 8 gb'lık microsd kart ile 24 gb'lık bir depolama alanı sunuyor.Ben bu 24gb'ın sadece 5 gb'nı işgal etmişim.
Bu telefona can veren android işletim sisteminin iyi olduğu fakat marketteki uygulamalarının çoğunun çok saçma,çok gereksiz olduğunu söyleyebilirim.Kaliteli,düzgün,kullanışlı uygulama sayısı çok az.İşte bu yüzdendir ki,android marketi sık sık kullanmanızı tavsiye etmiyorum.
Özellikleri saymakla bitmeyen bu telefonun sinir bozucu tarafları da ne yazık ki var.Öncelikle kapama tuşu ile  ses ayar tuşları doğru dizayn edilmemiş.Ses düğmesi sol tarafta,açma kapama düğmesi de sağ tarafta aynı hizada.Tek elle tutup bu tuşlardan birisine basınca da diğer tuşa istemeden basabiyorsunuz.Diğer olumsuz yanı ise,hafıza kartını çıkarmak için bataryayı önce çıkarmak gerekiyor.Ayrıca hattı çıkarmak için de bataryayı rahatsız etmiyorsunuz ammavelakin,telefonun algılaması için telefonu kapatıp açmak gerekiyor...

Hiç yorum yok: