19 Ekim 2013 Cumartesi

Nokia Lumia 520


Nokia Windos ortaklığında ürettiği Lumia serisinin en küçüğü olan Nokia Lumia 520,kısa sürede herkes tarafından beğenildi.Giriş seviyesi Windows'lu smartphone olan Lumia 520'yi yaklaşık olarak 4 aydır kullanan birisi olarak deneyimlerimi yazacağım.
Öncelikle alış hikayemi yazayım.Geçen haziran ayının ortalarında küçük bir kaza sonucu Samsung Galaxy Note 2 kullanılmaz hale gelmişti.Servisin yüksek meblağda fatura kesmesini hazmedemeyerek,o anlık öfkeden HTC One almıştım.'Parası olmayan adam nasıl HTC One alır?'diye soracaksınız.Biz de,'Taksitle aldık kardeşim.'diyerek sorunun cevabını dolaylı olarak vermiş oluyoruz.HTC One'ı da kısa süre çaldırdıktan sonra elimde bir tane bile smartphone kalmamıştı.Tüm limitler dolmuştu artık.Sadece bir kredi kartında 600 tl vardı ki onun üstünü tamamlayıp,3g'li Nexus 7 alacaktım ancak,(o zamanlar Nexus 7 800 tl idi.)200 tl'yi bulamayınca şarteller atmış ne yapacağımı bilemezken,her yerde dönüp dolaşan Lumia 520 reklamına kanıp,sorgusuz sualsız hemen tekno-mağazasına gidip,kurcalamadan almıştım.Ulan bu sefer de Windows alayım diyerekten kendimi teselli ediyordum.Aradan geçen 4 ayda çok fazla kullanmadım,hep soğuk davrandım telefona. Uygulamaların kısıtlı olması zaten bir keyif vermiyordu.
4 inçlik 480*800 piksel çözünürlük,çift çekirdekli snapdragon işlemci,512 mb ram telefonda performans konusunda hiçbir sıkıntı vermiyor.Diğer özellikleri de kullanışlı olmasına rağmen,bir soğukluk hala.Windows işletim sistemi mobilde stabil konusunda androidden çok iyi diyebilirim.Ram olayında lumia'ların çok iyi olduğunu söyleyebilirim.Yaklaşık 10 a kadar oyun yükleyip,biraz da müzik yüklemiştim.Yüzü geçen fotoğraflarla birlikte telefonda bir kasılma hiç görmedim.Akıcılığı harika Lumia 520'nin ve diğer Lumia telefonlarda da durum aynıdır.
Web deneyimlerinde ise,explorer iyi çıkarmasına rağmen,alternatif browser imkanını olmaması dezavantaj.Ses konusunda ise bilindik Nokia kalitesini görüyoruz.Çok iyi bir ses kalitesi sunduğu aşikar.
Lumia 520'de yüklü gelen harita ve gps'in verdiği sonuçlar da oldukça iyi. Yer bulmada ve yer göstermede birebir aynısını gösteriyor.Android kullanırken,gps bulunduğum konumu net olarak gösteremiyordu.Bazen farklı bir semti gösterirken bazen de farklı ve alakasız sokakları gösteriyordu.Bundan dolayı android cihazlarda gps'i fazla kullanmadığım için,Lumia 520'de bu özelliği uzun bir süre hiç açmamıştım.Kısa süre önce tesadüfen gps'yi evde açarken konumumu net olarak göstermesi beni hayretler içerisinde bırakmıştı.Ondan sonra devamlı kullanmama rağmen bir kez olsun gps hiç sapıtmamıştı.Dışarıda yer bulmada nokta atışı yapıyordu.Küçük adımları bile hesaplayaraktan gps noktası ona göre hareket ediyordu.Android de ise bu durum biraz geç oluyordu.
Geçen günlerde Beykoz'da iken bilmediğim sokaklarda yürürken,bir yol ayrımında gps'e işim düşmüştü.Hangisi doğru sokak derken,haritadaki sokağı takip ediyorum ve gps de o yönde adım adım ilerliyordu.
5 mp'lik kameranın verdiği sonuçlar iyi diyebileceğimiz boyutlarda diyemem.Çünkü üst seviye kullanan birisi olarak,Lumia 520'nin çekim kalitesi bana çok kötü geliyordu.Yeni bir smartphone ile tanışanlar yada ilk defa 5 mp'lik kamera kullanacaklar için iyi sonuçlar olabilir.Lumia 520 ile çektiğim fotoğraflar aşağıda yer alıyor.
Batarya süresine gelirsek eğer,1500 mAh'lık batarya günlük kullanımlarda iş görüyor.Video izleme,müzik dinleme,nette dolaşma derken şarjınız çabuk bitebilir.Arama,mesajlaşma olarak kullanılırsa şarj süresi daha da uzun olacaktır.
Son sözümüz tasarımdan olsun.Lumia serisinin kendine has bir tasarımı var.Özellikle arka kapağının kolayca çıkarılabilir olması yada farklı renk seçenekleriyle değiştirilebilir olması,kullanıcılar için ek bir koruyucu kapak almaya da son veriyor.Plastik olmasına rağmen,elde duran,kaymayan bir yapısı var.









 



Hiç yorum yok: