12 Şubat 2013 Salı

Nokta Otomasyon Rezaleti

İstanbul Üniversitesi öğrencisi olarak, ilk 500'e giren universitemle gurur duymuyorum.Nokta Otomasyon adı altında öğrencilerin eğitim bilgilerini sanal ortamda öğrenmeleri amaclanmis -guzel bir olay-ancak ne yazık ki bu otomasyona girmek için explorer tarayıcıyı kullanmak gerekiyor.Yani windows işletim sistemini kullanacağız.Şu an explorer dışında birçok tarayıcı var ve bunların başında gelen Chrome, explorer dan daha çok kullanılıyor.Opera, dolphin de en çok kullanılanlar arasında. Android ve ios tarayıcıları da popüler olmasına rağmen, otomasyon mühendisleri bunları gözardı ediyor kasıtlı olarak.Şunu bilmiyor değiliz, otomasyon kurulurken anlaşma gereği birtakım kararlar alınmış. Ayrıca Güvenlik açısından sadece explorer kullanılıyor diye de duymustuk ne kadar doğru bilemiyoruz.
Alt tarafı basit bir uygulama olan otomasyonun diğer tarayıcılarda acilması hoş olma mı?İstanbul Üniversitesi'nde okuyan elemanların elinde bir adet Smartphone olduğunu düşündüğümüzde, her öğrencinin anında otomasyona girmesi kadar güzel bir eğitim öğretim olma mı?
Bizler isteriz ki, bu nokta otomasyona internetin olduğu her yerde girelim.İsletim sistemlerine uygun uygulama haline gelsin, istedigimiz zaman otomasyona ulaşalim.
Windows işletim sistemli telefon kullananlar acaba otomasyona girebiliyorlar mıdır? Geçen günlerde, Lumia 820'de ve 920'de otomasyona girmeye çalıştım da giremedim.
Bu konuyla ilgili daha çok şey yazılır da...



Hiç yorum yok: